Under ordinarie arbetstid
Har någonting gått sönder i din lägenhet eller upplever du att någonting inte fungerar som det ska, bör du kontakta oss snarast för att problemet skall åtgärdas.
I första hand ska formuläret på hemsidan användas vid felanmälan, men det går även bra att skicka ett mail eller ringa till oss. Vänligen beskriv problemets natur så utförligt som möjligt för att underlätta felsökningen och påskynda åtgärdandet.
Akuta problem under kontorstid kan anmälas per telefon direkt till oss. Tel: 08-766 00 92.
Utanför ordinarie arbetstid
OBS! All jourtjänst och arbete som utförs utanför ordinarie arbetstid kostar extra, varför man innan man ringer och begär hjälp, alltid skall överväga om saken kan vänta till nästkommande vardag.
Vid brand
Ring 112
Vid elfel
Kolla alltid säkringarna i lägenheten först. Misstänker du att en huvudsäkring har gått sönder skall du kontakta fastighetsskötaren. Annat fel än huvudsäkring anmäles till larmcentralen – se nästa stycke. Om du kan klara dig utan ström – vänta till nästkommande vardag och kontakta fastighetsskötaren då.
Fastighetsjour efter ordinarie arbetstid
För avhjälpande av akuta fel efter ordinarie arbetstid kan du kontakta fastighetskötaren på telefon 076-001 10 99. Tänk på att endast anmäla fel som är allvarliga såsom vattenläckage, elfel, totalstopp i avlopp i hela huset med risk för översvämning.
Störningsjour efter ordinarie arbetstid
Har du problem med oväsen och störningar från grannlägenheter så tala alltid själv först med den störande. Om ingen bättring sker meddela fastighetsskötaren eller hyresvärden nästkommande arbetsdag. Vid akuta störningar: Kontakta polisen.
Hissjour efter ordinarie arbetstid
Fel på hissen i Filipstad anmäles till MTM hiss på tel 0200-292900.